Deel hoe de race naar beneden jou raakt!

Werkgevers bezuinigen over de ruggen van medewerkers. De overheid kiest steeds weer voor de belangen van aandeelhouders. Dat heeft grote gevolgen voor ons.

Wat merk jij van de race naar beneden in je dagelijkse leven? Laat het ons weten, en help mee om de beeldvorming te veranderen! Jouw verhaal samen met alle andere verhalen gebruiken we om politiek en werkgevers wakker te schudden. We gaan heel Nederland laten zien dat het anders moet én kan. Dat gaan we doen op 17 oktober, de dag van Helden van een sociaal Nederland. Dan bieden we de eerste verhalen aan.

FNV Offensief

Stap 1 van 5: Selecteer jouw type verhaal

Je kunt jouw verhaal op verschillende manieren aan ons vertellen. Hieronder zie je de keuzes. Klik op één van de mogelijkheden voor tips en tricks en het insturen van jouw verhaal.

Verhalen

Onzekere contracten in het onderwijs

Petra

Ik heb in 4,5 jaar 20 contracten gehad in het onderwijs, terwijl ik bij maar drie instellingen heb gewerkt. Mensen in vaste dienst gaan de hele tijd voor en ze nemen er geen nieuwe mensen meer bij. Intussen moet ik weer verder solliciteren, naar nieuw werk op vervangingsbasis.

Verplicht aan de slag in een call center

Janine

Via de participatiewet moest ik verplicht aan de slag in een callcenter. Je gesprekken worden afgeluisterd om te kijken of je wel je best doet, van pauze is nauwelijks sprake. Tussendoor mag je niet eens naar de wc! Ik ben HBO-opgeleid en word gedwongen dit werk te doen. Onzeker werk wordt zo ondersteund door uitkeringsinstanties!

Geen werk als onderdelen te laat zijn

Peter

Als de bij DAF onderdelen te laat worden geleverd worden uitzendkrachten zonder betaling naar huis gestuurd. Eerder was dat toch echt het risico van de werkgever.